Οδηγός αγοράς Ποδηλάτου Γυμναστικής

Είδη Ποδηλάτων Γυμναστικής

Εάν σκέφτεστε να αγοράσετε ένα ποδήλατο για το οικιακό σας γυμναστήριο, έχετε έρθει στο σωστό μέρος! Για να σας διευκολύνουμε στην επιλογή σας, έχουμε συγκεντρώσει για εσάς σε ένα συνοπτικό οδηγό όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε πριν επιλέξετε ένα ποδήλατο γυμναστικής.

Με μια πρώτη ματιά, θα προσέξετε αμέσως κάποιες κατασκευαστικές διαφορές. Κάποια ποδήλατα θυμίζουν για παράδειγμα τα αγωνιστικά ποδήλατα δρόμου, ενώ κάποια άλλα σας τοποθετούν σε οριζόντια θέση και το κάθισμά τους διαθέτει και πλάτη. Οι βασικές κατηγορίες ποδηλάτων γυμναστικής είναι οι ακόλουθες τρεις:

Ποδήλατα Όρθια

Γνωστά και ως στατικά ποδήλατα, τα Όρθια Ποδήλατα είναι ο πιο διαδεδομένος οικιακός εξοπλισμός γυμναστικής. Η στάση σώματος κατά τη διάρκεια της άσκησης είναι παρόμοια με ένα συνηθισμένο ποδήλατο δρόμου. Τα όρθια ποδήλατα είναι συνήθως ο οικονομικότερος τύπος ποδηλάτου για το σπίτι και είναι εξαιρετικές επιλογές για αρχαρίους. Ένα όρθιο ποδήλατο είναι επίσης η καλύτερη επιλογή αν ψάχνετε για ένα συμπαγές ποδήλατο γυμναστικής. Είναι η τέλεια επιλογή χαμηλής έντασης που θα βελτιώσει τη μυϊκή σας τόνωση, θα ενδυναμώσει τα πόδια σας και θα σας προσφέρει μία καλή αερόβια προπόνηση.

Ποδήλατα Καθιστά

Τα Καθιστά Ποδήλατα προσφέρουν έναν παρόμοιο τύπο άσκησης με τα όρθια ποδήλατα, αλλά σας επιτρέπουν να καθίσετε σε μία στάση που υποστηρίζει την πλάτη. Η επιλογή ανάμεσα σε ένα όρθιο ή καθιστό ποδήλατο συνήθως βασίζεται στην άνεση της άσκησης. Τα καθιστά ποδήλατα θυμίζουν περισσότερο καρέκλα, παρά σέλα. Άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας, όπως επίσης και όσοι αναρρώνουν από τραυματισμούς γονάτων ή πλάτης μάλλον θα επωφεληθούν περισσότερο από ένα καθιστό, παρά από ένα όρθιο ποδήλατο. Η άσκηση επικεντρώνεται περισσότερο στους γλουτούς κι έχει ελαφρώς μεγαλύτερη επίδραση στους κάτω κοιλιακούς σε σχέση με ένα όρθιο ποδήλατο.

Ποδήλατα Ταχύτητας (Spin Bikes)

Εάν χρησιμοποιείτε το ποδήλατο για τις μετακινήσεις σας ή προπονείστε για κάποιον αγώνα, σας συστήνουμε ανεπιφύλακτα την αγορά ενός Ποδηλάτου Ταχύτητας (Spin Bike), αντίστοιχο με αυτό που χρησιμοποιούνται στα spinning classes. Έχουν μεγαλύτερο εύρος επιπέδων αντίστασης σε σχέση με τα παραδοσιακά ποδήλατα γυμναστικής, πράγμα που προσομοιώνει τις ταχύτητες και τις ανηφόρες που αντιμετωπίζετε όταν ποδηλατείτε σε εξωτερικό χώρο. Επιπλέον ο δίσκος τους είναι πολύ πιο βαρύς, χαρίζοντας πιο ομαλή κίνηση. Αυτά τα ποδήλατα γυμναστικής είναι κατάλληλα για έντονες προπονήσεις και σας δίνουν δυνατότητες που δεν έχετε στα συμβατικά ποδήλατα γυμναστικής, όπως για παράδειγμα οι ορθοπεταλιές.

 

Τι να προσέξετε πριν επιλέξετε ένα ποδήλατο γυμναστικής

Επίπεδα Αντίστασης

Σε γενικές γραμμές το να υπάρχει μεγαλύτερος αριθμός επιπέδων αντίστασης στο μηχάνημα, είναι καλύτερο. Ο μεγαλύτερος αριθμός επιπέδων προσφέρει μεγαλύτερο εύρος αντίστασης – όπως όταν υπάρχουν περισσότερες ταχύτητες σε ένα ποδήλατο δρόμου. Ωστόσο, ένα ποδήλατο «Α» με 20 επίπεδα αντίστασης μπορεί να μην προσφέρει περισσότερη συνολική αντίσταση από το ποδήλατο «Β» με 10 επίπεδα (κάθε επίπεδο στο ποδήλατο «Β» μπορεί να είναι πιο απομακρυσμένο το ένα από το άλλο). 

Επομένως, αξίζει να ελέγξετε πόσα επίπεδα αντίστασης έχει ένα μηχάνημα, αλλά δε συνιστούμε να χρησιμοποιήσετε τον απόλυτο αριθμό των επιπέδων ως δείκτη της γενικής ποιότητας του μηχανήματος.

Τροχός/Δίσκος Κίνησης

Το βάρος του τροχού κίνησης είναι σημαντικός παράγοντας, που επηρεάζει τόσο την αντίσταση όσο και την ομαλότητα της κίνησης. Γενικά, όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος του τροχού κίνησης, τόσο το καλύτερο. Κάποιοι ασυνείδητοι κατασκευαστές μπορεί να «φουσκώνουν» το βάρος του τροχού κίνησης, επομένως είναι καλό να ελέγχετε το συνολικό βάρος του μηχανήματος. Εάν το συνολικό βάρος του μηχανήματος σας φαίνεται πολύ χαμηλό για το βάρος τροχού κίνησης που διαθέτει, ίσως πρέπει να το ξανασκεφτείτε.

Μέγιστο Βάρος Χρήστη

Το μέγιστο βάρος χρήστη είναι ένας απλός αλλά σημαντικός παράγοντας, ο οποίος είναι ενδεικτικός της ποιότητας του σκελετού ενός ποδηλάτου. Για παράδειγμα, μέγιστο βάρος χρήστη 140 κιλών θα βρείτε σε ένα στιβαρό μηχάνημα, κατάλληλο για τακτική άσκηση στο σπίτι. Τα επαγγελματικά ποδήλατα γυμναστικής, συχνά έχουν μέγιστο βάρος χρήστη που αγγίζει ή και ξεπερνά τα 180 κιλά λόγω της ολοήμερης καταπόνησης που υφίστανται.

Μαζί με το μέγιστο βάρος χρήστη, δείτε και το βάρος του μηχανήματος, καθώς η στιβαρότητα που προϋποθέτει ένα υψηλό μέγιστο βάρος χρήστη, θα πρέπει να μεταφράζεται χειροπιαστά και σε ένα αντίστοιχα υψηλό βάρος του μηχανήματος. Αν για παράδειγμα δείτε ποτέ μέγιστο βάρος χρήστη 150 κιλά και βάρος ποδηλάτου 30 κιλά, τότε κάτι παράξενο συμβαίνει.

Βεβαιωθείτε πως έχετε τον κατάλληλο χώρο

Τα ποδήλατα γυμναστικής καταλαμβάνουν σε γενικές γραμμές αρκετά μικρότερο χώρο από τα άλλα δύο δημοφιλή αερόβια όργανα γυμναστικής, τους διαδρόμους και τα ελλειπτικά. Αυτό σημαίνει πως ακόμη και αν έχετε λίγο ελεύθερο χώρο, αυτό πιθανότατα δε θα σας εμποδίσει από το να αποκτήσετε το ποδήλατο που επιθυμείτε! Σε κάθε περίπτωση, πριν προχωρήσετε σε αγορά, βεβαιωθείτε πως έχετε ελέγξει τις διαστάσεις του συναρμολογημένου ποδηλάτου και φυσικά πως αυτό το ποδήλατο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις σας.

Θυμίζουμε πως είναι καλό να αποφύγετε χώρους με αυξημένη υγρασία ή ζέστη. Ακραίες θερμοκρασίες και υγρασία μπορεί να προκαλέσουν ζημιά στα ηλεκτρονικά μέρη του ποδηλάτου σας, όπως η κονσόλα και η καλωδίωση και σε κάποιες περιπτώσεις, ακόμη και να ακυρώσουν την εγγύησή του.

Λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά!

Τώρα που έχετε κατανοήσει τις βασικές παραμέτρους, σας παραθέτουμε ορισμένα στοιχεία που μπορούν να κάνουν την προπόνηση στο ποδήλατό σας πιο ευχάριστη, αλλά και πιο απαιτητική. Κατά την επιλογή σας λοιπόν, μπορείτε να ελέγξετε και τα παρακάτω.

Διαφορετικά είδη αντίστασης

Η πλειοψηφία των ποδηλάτων γυμναστικής χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητική αντίσταση, όμως δεν είναι αυτός ο μόνος τρόπος. Ας δούμε μαζί όλες τις πιθανές επιλογές:

  •  Ηλεκτρομαγνητική Αντίσταση: Τα ποδήλατα ηλεκτρομαγνητικής αντίστασης χρησιμοποιούν ένα μεταβλητό μαγνητικό πεδίο για να ελέγξει το επίπεδο αντίστασης. Αυτός ο τύπος αντίστασης είναι που συναντάται στα περισσότερα ποιοτικά ποδήλατα οικιακής χρήσης.

  • Αντίσταση με Φτερωτή: Χάρη στο σύστημα με τη Φτερωτή, δημιουργείτε με την ένταση της κίνησής σας την επιθυμητή αντίσταση, έχοντας πρακτικά απεριόριστα επίπεδα στη διάθεσή σας. Αυτά τα ποδήλατα διαθέτουν συχνά και κινούμενες χειρολαβές, δίνοντάς σας τη μοναδική δυνατότητα να γυμνάσετε αποτελεσματικά ολόκληρο το σώμα.

  • Αυτοτροφοδοτούμενη Αντίσταση: Το ποδήλατο με αυτοτροφοδοτούμενη αντίσταση δεν απαιτεί σύνδεση με παροχή ρεύματος, καθώς όλη ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία του, παράγεται από την κίνηση του χρήστη κατά την άσκηση. Αυτός ο τύπος συνήθως συναντάται σε μηχανήματα επαγγελματικής χρήσης.

Παρακολούθηση των καρδιακών παλμών

Υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίους ένα ποδήλατο μπορεί να μετρήσει το επίπεδο των καρδιακών παλμών σας:

  • Αισθητήρες αφής στις χειρολαβές:  Ακόμη και τα πιο απλά ποδήλατα προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα. Οι τιμές που θα πάρετε δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως ιατρικά δεδομένα, καθώς μπορεί να υπάρχει σημαντική απόκλιση! Για να μετρήσετε τον καρδιακό παλμό σας, θα πρέπει τα χέρια σας να είναι υγρά και να κρατάτε σταθερά τους αισθητήρες. Αυτό είναι ιδιαίτερα δύσκολο να συμβεί καθώς  κινήστε έντονα, επομένως καλύτερα να μειώσετε προσωρινά ταχύτητα, ώστε να πάρετε όσο το δυνατόν πιο ακριβές αποτέλεσμα.

  • Ασύρματη ζώνη στήθους: Τα υψηλότερης ποιότητας ποδήλατα πολύ συχνά είναι συμβατά με μία ασύρματη ζώνη στήθους για τη μέτρηση των καρδιακών παλμών και μάλιστα προσφέρουν προγράμματα προπόνησης με βάση αυτό το δεδομένο. Η ζώνη δίνει πιο ακριβείς μετρήσεις από τους αισθητήρες αφής, όμως και πάλι δεν πρέπει να λαμβάνονται σαν ιατρικά δεδομένα. Τέλος, χάρη στα προγράμματα καρδιακών παλμών, το ποδήλατο προσαρμόζει το επίπεδο δυσκολίας ανάλογα με το επίπεδο του καρδιακού παλμού σας για να σας βοηθήσει να επιτύχετε τους στόχους σας.

Πηγή και πνευματικά δικαιώματα άρθρου αγοράς ποδηλάτου γυμναστικής : mekma.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *